Олексій Науменко, начальник відділу реєстрації користувачів при ГУ Міндоходів у Черкаській області Центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів
Для зручності використання електронного цифрового підпису було вирішено видавати посиланий сертифікат ключа електронного цифрового підпису з подовженим строком дії до 2 років. З 1 листопада усі юридичні та фізичні особи-підприємці при оформленні чи переоформленні будуть отримувати електронні ключі, якими зможуть користуватися протягом 2 років (крім випадків, коли законом чи умовами роботи передбачено інше).
По закінченні терміну дії сертифікату (через 2 роки) знову треба буде звернутися до центру й отримати електронний ключ ще раз. Інформація про термін дії міститься в самому сертифікаті.
Щоб подовжити термін дії сертифікату, подається той же перелік документів, як і при первинній реєстрації.
Для отримання посиленого сертифіката ключа юридичною особою потрібні такі документи:
1) заповнена та підписана Реєстраційна картка;
2) оригінал статуту юрособи для ознайомлення;
3) документи, що підтверджують повноваження керівника заявника (копія наказу про призначення тощо)
4) документи, що підтверджують належність підписувача до юридичної особи – заявника та його повноваження, засвідчені печаткою та особистим підписом керівника юридичної особи;
5) копії паспортів заявника та підписувачів (копії 1-4 сторінок), засвідчені власноручними підписами власників паспортів;
6) копія облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО керівника та головного бухгалтера) у разі, якщо формуються сертифікати для керівника та бухгалтера.
Копії всіх документів, крім паспортів засвідчуються, підписом керівника та печаткою установи.
Обслуговування юридичної особи займає десь близько 10-15 хвилин за наявності всіх підписаних документів.
Для фізособи ключі отримати простіше.
Документи, необхідні для отримання посиленого сертифіката ключа фізичною особою-підприємцем:
1) заповнена реєстраційна картка для фізичної особи;
2) копія паспорту (1-4 сторінок);
3) копія ідентифікаційного коду.
Копії подаються разом з оригіналами і завіряються підписами особи. Фізособа зможе отримати електронний цифровий підпис за 5 хвилин за наявності всіх документів.
В Черкаській області працюють 4 пункти реєстрації ключів електронного цифрового підпису:
1. м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, к. 108-109;
2. м. Золотоноша, вул. Шевченка, 153, к. 200;
3. м. Звенигородка, вул. Енгельса, 142, к. 3;
4. м. Умань, пл. Леніна 1а, к. 100.